Kur'an'ın matematiksel anlamda bir mükemmellik arzeder
Bırakın bilgisayarı,doğru dürüst bir not tutma imkanının olmadığı devir ve ortamda kelime tekrarlarında matematiksel bir düzen görmekteyiz.
Yanılıyorsam beni düzeltin.
Melek : 88 --- Şeytan : 88
Cennet : 77 --- Cehennem : 77
Dünya :115 --- Ahiret : 115
Bitki : 26 --- Ağaç : 26
Yaz-sıcak : 5 -- Kış-soğuk : 5
Rahmet : 79 --- Hidayet : 79
Yevm (gün) : 365
Deniz : 32 -- Kara : 13 13/32 : Dünyadaki kara/deniz oranı
Hac 22. süredir. Kabe 22. enlemdedir.
Erkek-kadın : 23 --- Cinsiyeti belirleyen kromozom sayısı : 23 çift
Burada ebced hesabıyla ilgili konulara girmedim.
Sürelerin biri bittikten sonra diğerine geçilmediği,yani değişik zamanlarda sürelerin ayetlerinin karışık olarak geldiği ya da yazıldığı ortamda bu düzeni nasıl açıklarsınız?
Bir Örnek: DEMİR (HADİD)
Demir elementi,periyodik cetvelde 26.sırada yer alır.
Tabiatta bulunuş oranlarına göre 4 dengeli izotopunun atom ağırlıkları;
54,56,57 ve 58 dir.
Kur'an':Da el-Hadid süresinin sıra no.su 57 dir.Bu nötron sayısı 31 olan demir izotopunun atom ağırlığıdır.
Sondan sayıldığında Hadid süresi 58.sıraya gelir.Bu nötron sayısı 32 olan demir izotopunun atom ağırlığına denk gelir.
Bitmedi.
Bazı kıraatlere göre Hadid süresinde demirin özelliğinden bahseden ayet 26.ayettir ki bu da demirin atom sıra no.sudur.
Hadid süresinin başından hadid ayetine kadar geçen "Allah"lafzının sayısı da 26 dır.
Hadid kelimesinin ebced değeri de şaşırtıcı bir şekilde 26 dır.
El-hadid kelimesinin ebced değeri ne olabilir sizce?
57 evet yanlış duymadınız demirin atom ağırlığı..
Ne diyorsunuz.Tesadüf mü sizce?
SECDE SÜRESİ
4.Gökleri, yeri ve bunların arasındakileri altı günde (devirde) yaratan, sonra arşa istivâ eden Allah'tır. O'ndan başka ne bir dost ne de bir şefaatçınız vardır. Artık düşünüp öğüt almaz mısınız?
5. Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde O'nun nezdine çıkar.
MEARİC SÜRESİ
4.Melekler ve Ruh, süresi elli bin yıl olan bir günde O'na yükselirler.
İnsanlık tarihi boyunca zamanın gerek Evren':De, gerekse mümkün olabilecek her ortamda her varlık için aynı şekilde işlediği tahmin edilmiştir. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda Kuran'ın yukarıdaki ayetlerinin insan zihni için ne kadar köklü bir anlayış değişikliği getirdiği ortadadır. Kuran, değişik durumlarda gün kavramının değişeceğini, bir günün elli bin yıla eşit olabileceğini söylemiştir. Yüzlerce yıl muhtemelen "Acaba böyle bir şey nasıl olabilir?" itirazlarıyla karşılaşmış olan bu ayetlerin, aslında ne kadar önemli gerçeklere işaret ettiği son yüzyılda anlaşılmıştır.
Einstein'ın en meşhur keşfi İzafiyet Teorisi':Dir. Fizikle ciddi bir şekilde ilgilenmeyen birçok kişi hâlâ bu teorinin ne demek istediğini anlayabilmiş değildir. Oysa Kuran ancak bu teoriyle anlaşılabilen gerçeklere 1400 yıl önce işaret etmektedir. Einstein, izafiyet ile ilgili açıklamalarını "özel İzafiyet Teorisi" ve "Genel İzafiyet Teorisi" diye iki çalışmada toplamıştır.
Einstein'a göre ışık hızına yakın bir hızla hareket eden bir araca binen kimse için zaman daha yavaş akmaktadır. Dünya':Daki bir kişi için 100 gün geçtiği bir ortamda, ışık hızına yakın hareket eden kişi için 50 gün geçmektedir. Bu bulgu "özel İzafiyet Teorisi"nin en ilginç sonucudur. Evren':De hız arttıkça zaman daha yavaş geçmektedir. Demek ki zaman aynı Kuran'ın işaret ettiği gibi izafi bir kavramdır. Her ortamda, her yerde, her hızda saatler farklı işlemekte, günler farklı algılanmaktadır.
1400 yıl önce, o dönemin bilim adamlarınca hiç ele alınmayan,düşünülemeyen bir konuda,kur'an':Daki bu ifadelere ne diyorsunuz?